Kundetilfredhedsanalyse

ET GODT BUD PÅ AKTIV KUNDEPLEJE

Et vigtigt instrument i virksomheders udvikling er kundeanalyser. Her gemmer der sig mange nyttige informationer.

En kundeanalyse stiller skarpt på kundens opfattelse af virksomheden, dens produkter og service. Kundeanalyser giver konstruktive informationer til virksomheden, der kan bruges til at forbedre produkter, samhandelsmønstre, politikker, dokumenter, betjeningsvejledninger og meget, meget mere. Dette betyder ofte at kundernes loyalitet øges og de derfor ikke fristes til at skifte leverandør.

Etablering af en løbende dialog med eksisterende kunder er faktisk ofte en bedre investering end at ofre markedsføringskroner på at skaffe nye kunder. Når det drejer sig om B2B kunder, er det typiske billede at virksomheder ikke har så mange kunder, hvilket medfører en større afhængighed af loyale kunder. Derfor er det vigtigt at beholde de kunder, der er opbygget et godt forhold til, og at fastholde eller udbygge dette forhold.

Efter gennemførslen af en kundetilfredshedsanalyse står virksomheden med et godt beslutningsgrundlag for at kunne forbedre forholdet til kunderne og give dem den service og produktkvalitet de efterspørger.

Ring gerne for en uddybende dialog om kundetilfredshed.