Vurdering af eksport

KUNDERNE VENTER DERUDE

ER DE KLAR VED SOLOPGANG? De er ikke aktør i en western, men måske overvejer De alligevel at sadle om og drage ud i den store verden. Det kan være svært at vide, hvornår tiden er inde.

HAR DE OPLEVET at tabe penge, lyst og energi undervejs mod nye eksportmarkeder, og ser virkeligheden anderledes ud, end De havde forventet?

TOFKOS KONSULENTER tilbyder en analyse af eksportmulighederne for Deres virksomhed og sparer Dem for forgæves anstrengelser.

FØRST SER VI PÅ TEGN OG TENDENSER, der viser hvilke markedsmuligheder, De har:

  • Hvordan er Deres virksomhed rustet til udvidelser?
  • Hvilke markeder er interessante?
  • Hvilke produkter konkurrerer Deres produkt med?
  • Hvad kendetegner målgruppen, vi skal have fat i?
  • Hvilke politiske, økonomiske og kulturelle forhold lever de under?
  • Hvilke handelshindringer og -barrierer vil De støde på?         

DERNÆST GÆLDER DET OM at finde de rigtige kendemærker på eksportmarkedet. TofKo har flere gode kort på hånden og går i marken for at kortlægge, hvilke risici og faldgruber der skal tages højde for.     

For eksempel undersøger vi:

  • Hvilket produkt, der har gennemslagskraft
  • Hvad kunden kan betale, og hvor han vil handle
  • Hvilken indpakning og service, der gør sig bedst

DEN RETTE VEJ FREM er lettere at få øje på, når flere odds er synlige. Vores analyser skal sikre, at De finder det rette produktmix, de rette kunder og en sikker position.

NÅR DERES SITUATION ER KENDT, kan vi i fællesskab lægge en strategi for at trænge ind på det nye marked. En nøje og målrettet plan - specielt til Dem.

HOS TOFKO FÅR DERES VIRKSOMHED RÅD om markedsføring og kommunikation. Vi vejleder om, hvordan De kan formidle et klart budskab og gøre opmærksom på det særlige ved netop Deres produkt.

FORDELEN VED TOFKOS MODEL er, at De kan vælge enkelte indsatsområder. De binder dem for små trin ad gangen og kan efterhånden føje flere til. På den måde sikrer vi, at De ikke kaster penge efter noget, som ikke er det værd.